Kunnallisvaalit 2012

Kunnallisjärjestön asettamat ehdokkaat saivat 8 643 ääntä vuoden 2012 kunnallisvaaleissa. Annetuista äänistä ehdokkaat saivat 27,7 prosenttia. Vuoden 2008 kunnallisvaaleihin verrattuna äänien määrä väheni 1 842 äänellä.

Äänillä mitattuna suosituimmaksi puolueeksi nousi Hämeenlinnassa SDP, jonka asettamat ehdokkaat saivat 199 ääntä enemmän kuin Kokoomuksen ehdokkaat. Valtuutettuja kumpikin puolue sai 17.

Valtuutetuiksi Kokoomuksen ehdokkaista äänestettiin Jari Koskinen, Sari Rautio, Helena Hirviniemi, Tapio Vekka, Juha Tuomi, Kaija-Leena Savijoki, Katriina Laaksonen, Helena Lehkonen, Jutta Äijälä, Vesa Kaloinen, Juha Kallioinen, Sari Louhio-Järvinen, Pekka Kääriäinen, Timo Saviniemi, Reijo Saksa, Jarmo Vainio ja Terhi Kyhkynen.

Varavaltuutetuiksi ylsivät Jari Kattainen, Olli Ilomäki, Jarmo Kulmala, Anni Puntila, Jouni Lehtonen, Jukka Saario, Pasi Laine, Kalle Virtanen, Kati Hirvonen, Kaarlo Purhonen, Tuulikki Piikkilä, Altti Salomäki, Tero Vihmalaakso, Mikko Lempinen, Hasse Renfeldt, Maria Lassila-Merisalo ja Kustaa Heikkilä.